اجتماعیخانهسلامت و درمانعمومی

بعد از 40 سالگی این عادت ها را ترک کنید

بعد از 40 سالگی این عادت ها را ترک کنید
بعد از 40 سالگی این عادت ها را ترک کنید
بعد از 40 سالگی این عادت ها را ترک کنید

بعد از 40 سالگی این عادت ها را ترک کنید!

جلوی آینه بایستید، چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار باشید؛ چراکه آنقدر خوش‌شانس بوده‌اید که تا چهل سالگی زندگی کنید. چهل‌ سالگی زمانی است که باید در مورد سال‌هایی که سپری شده تامل و عادت‌های ناسالم را ترک کرد. برخی از عادت‌هایی که در چهار دهه اول زندگی به غلط انجام می‌شوند، باید پس از ورود به دهه پنجم زندگی ترک شوند. در ادامه برخی از این عادت‌های غلط ذکر شده‌اند که اصلاح آنان لازمه حفظ سلامتی در دوره میانسالی و سالمندی است.

بیشتر بخوانید:

فوری / زمان اجرای طرح یارانه کالای اساسی دولت اعلام شد جزئیات

فال روزانه سه شنبه 13 آبان 1399

تیشرت جنجالی حمید گودرزی در فضای مجازی غوغا به پا کرد عکس

انکار نشانه‌های ورود به دهه پنجم زندگی

انکار سن، موهای خاکستری و چین و چروک صورت یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که افراد پس از ورود به دهه پنجم زندگی مرتکب می‌شوند. چهل سالگی زمان شکرگزاری و جشن گرفتن است؛ اکنون شما کوهی از تجربه‌های ارزشمند هستید. تمام روزهایی را که زندگی کردید و آموختید دوست بدارید تا بتوانید با آرامش و اعتماد به نفس به جلو گام بردارید.

وقت گذراندن با افراد منفی‌نگر

افراد منفی‌نگر را تا حد امکان از خود دور کنید، چرا که امید و انگیزه شما را نابود می‌کنند. اگر این افراد از اعضای خانواده هستند و قطع ارتباط با آنان ممکن نیست، تا حد امکان معاشرت با آنان را محدود کنید.

مقایسه خود با دیگران

شما منحصربه‌فردید؛ استعدادها، شرایط و ویژگی‌های خود را دارید، خود را با هیچ‌کس دیگر مقایسه نکنید. به قول روزولت، مقایسه دزد همه شادی‌های زندگی است، خود را صادقانه بپذیرید. نسخه زندگی هیچ شخص دیگری برای شما کارساز نیست. از خود به اندازه توانایی‌ها و امکاناتتان انتظار داشته باشید.

خانه و اتاق خواب نامرتب

بی‌نظمی یکی از مهمترین عادت‌های غلطی است که در هر زمان از زندگی باید اصلاح شود، خانه و اتاق خواب نامرتب علاوه بر اینکه به ساکنین استرس وارد می‌کند، چرخه خواب را مختل کرده و باعث می‌شود خواب با کیفیتی نداشته باشید. اتاق خواب را همیشه خلوت و تمیز نگه دارید،‌ مدام جارو و گردگیری کنید و سعی کنید هوای سالم در آن جریان داشته باشد.

بردن تجهیزات الکترونیکی به اتاق خواب

حتما بارها شنیده‌اید که بردن تجهیزات الکترونیکی به اتاق خواب ترشح ملاتونین را با مشکل مواجه می‌کند و موجب بی‌خوابی می‌شود؛ بنابراین از امروز با خود عهد کنید که هرگز از موبایل و تبلت در رختخواب استفاده نمی‌کنید.

خواب شبانه ناکافی

مغز در زمان خواب سیگنال و هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، متابولیسم را سامان می‌بخشد، حافظه را تقویت می کند و ترشح تمام هورمون‌ها را کنترل می‌کند. خواب باعث بازسازی سلول‌های عصبی و عضلات می‌شود؛ بنابراین اگر تا امروز به خواب اهمیت نمی‌دادید و وارد دهه پنجم زندگی شده‌اید، این عادت غلط را ترک کنید و سعی کنید 7 ساعت در شب خواب کافی داشته باشید.

الگوی خواب نامنظم

اگر هر شب هر ساعتی دلتان می‌خواهد به رختخواب می‌روید، ‌این عادت غلط را ترک کنید و سعی کنید هر شب سر ساعتی مشخص به رختخواب بروید و سر ساعت مشخصی برخیزید. این روند احتمال بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد و سطح فشار خون و قند خون را نرمال می‌کند.

وابستگی به قرص خواب

مصرف قرص خواب به طور مستمر احتمال بروز زوال عقل را 43 درصد افزایش می‌دهد. به جای قرص خواب از مدیتیشن کمک بگیرید.

روزمرگی

بسیاری از افراد زمانی که پا به دهه پنجم زندگی می‌گذارند اسیر روزمرگی می‌شوند؛ سر ساعت مشخصی سر کار می‌روند، برمی‌گردند، تلویزیون می‌بینند، شام می‌خورند و می‌خوابند. سعی کنید سرگرمی‌های جدید برای خود دست و پا کنید، با دوستانتان معاشرت کنید، یک کار هنری یاد بگیرید، فعالیت‌های اجتماعی داشته باشید و تفریح کنید.

روابط عاطفی سرد با همسر

یادتان باشد پس از این باید بیش از پیش قدر همسر و خانواده خود را بدانید، کارهایی که در آغاز زندگی مشترک انجام می‌دادید را به خاطر بیاورید و مجدد در این سن تکرار کنید، برای هم وقت بگذارید، جشن بگیرید، به سینما بروید و بیشتر به هم توجه کنید.

بی‌توجهی به سلامتی

اکنون زمان آن فرا رسیده که بیش از پیش به سلامت خود اهمیت دهید. همین امروز به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید یک آزمایش کامل بنویسد،‌ به وضع دندان‌هایتان رسیدگی کنید. وزن خود را کاهش دهید و خود را برای یک زندگی طولانی و شاد آماده کنید.

استفاده از ضد آفتاب‌های ضعیف

وقت آن رسیده که ضدآفتاب‌هایی با SPF کمتر از 30 را دور بیندازید و از ضد آفتاب قوی‌تر استفاده کنید. تجدید ضد آفتاب هر دو ساعت یکبار ضروری است.

غذاخوردن در رستوران

اگر وضع مالی خوبی دارید و ترجیح می‌دهید مدام به رستوران بروید، بهتر است این عادت غلط را ترک کنید، غذای خانگی همیشه سالم‌تر از غذای رستوران است. غذای بیرون حاوی مقادیر بالای نمک و چربی است و حجم غذایی که در رستوران مصرف می‌شود بیشتر از غذایی است که در خانه صرف می‌شود.

بهداشت نیوز



38 عادت ناپسند که باید بعد از 40 سالگی yjc.ir
38 عادت ناپسند که باید بعد از 40 سالگی ترک کنید


عاداتی که حتما باید بعد از 40 سالگی ترک namnak.com
عاداتی که حتما باید بعد از 40 سالگی ترک کنید


عادات بد بعد از 40 سالگی که باید ترک کنیدnamnamak.com
عادات بد بعد از 40 سالگی که باید ترک کنید


غذایی را حتما بخوریدfararu.com
فرارو اگر به سن 40 سال رسیده اید این مواد غذایی را حتما بخورید


بعد از 40 سالگی این کار ها را کنار behdasht.news
بعد از 40 سالگی این کار ها را کنار بگذارید بهداشت نیوز


عادت هایی که بعد از 40 سالگی باید ترک شوند - ایرنا خبر فارسی
تهران- ایرنا- جلوی آینه بایستید چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار باشید چراکه آنقدر خوش شانس بوده اید که تا چهل سالگی زندگی کنید. چهل سالگی زمانی است که باید در مورد سال هایی که سپری شده تامل


عادتهایی که بعد از 40 سالگی باید ترک شوند - همشهری آنلاین
1112020 جلوی آینه بایستید چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار باشید چراکه آنقدر خوششانس بودهاید که تا چهل سالگی زندگی کنید. چهل سالگی زمانی است که باید در مورد سالهایی که سپری شده تامل و عادت


عادتهایی که بعد از 40 سالگی باید ترک شوند
جلوی آینه بایستید چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار باشید چراکه آنقدر خوششانس بودهاید که تا چهل سالگی زندگی کنید. چهلسالگی زمانی است که باید در مورد سالهایی که سپری شده تامل و عادت


این عادت ها را تا قبل از 30 سالگی حتما ترک کنید
آکاایران این عادت ها را تا قبل از 30 سالگی حتما ترک کنید با رسیدن به سن 30 سالگی باید نگاهی به زندگی خودتان بیندازید و چیزهایی که نیاز به تغییر دارند را پیدا کنید تا زندگی موفق تر و سالم تری داشته باشید.


عادت هایی که بعد از 40 سالگی باید ترک شوندbarkhat.news
عادت هایی که بعد از 40 سالگی باید ترک شوند

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن